• Team
    • Vacature
    • blog
  • De Praktijk
    • Veel gestelde vragen
    • Privacyverklaring
  • Nieuws
  • Netwerken
  • Kwaliteit
    • Referenties
    • Klachtenregeling
  • Sponsoring
  • Vacature fysiotherapeut
  • Vacature student fysiotherapie
  • vacature stagiaire fysiotherapie
  • Rugklachten
    • OriGENE
    • Rugklas
    • Manuele Mobilisatie
    • Lage rugklachten
  • Nekklacht
  • Enkelklachten
  • Knieklacht
  • Sportblessures
    • Zweepslag
    • Tennis elleboog
  • Reumatische aandoeningen
    • Artrose
  • Dry Needling
  • Echografie
  • High Power Laser therapie
  • Medical taping
  • Revalidatie
  • Facturering chronische aandoening
  • Afspraak maken
  • Patient portaal
  • inschrijfformulier

Reglement klachtenregeling Fysiotherapie

 

Begripomschrijving 

Artikel 1.            
In dit reglement wordt verstaan onder: 
klachtenfunctionaris      de klachtenfunctionaris bij het KNGF
zorgaanbieder               de bij de klachtenregeling aangesloten zorgaanbieder
cliënt                             de natuurlijke persoon die klacht heeft over de zorgaanbieder
KNGF                             Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie Zorgbelang                    Zorgbelang Nederland is de representatieve organisatie voor                                             cliënten/patiënten 

 

Samenstelling en taak

Artikel 2.                       De klachtenfunctionaris  werkt in opdracht van het KNGF.
De klachtenfunctionaris kan een klager op diens verzoek gratis van advies dienen met betrekking tot de indiening van een klacht en bijstaan bij het formuleren van de klacht en het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing voor de klacht te komen. 


Klacht - Indienen klacht en informatie hierover

Artikel 3.
Een klacht over een gedraging van een zorgaanbieder wordt digitaal ingediend. Schriftelijke indiening is mogelijk maar heeft niet de voorkeur. 

Artikel 4.
Informatie over de wijze waarop een klacht kan worden ingediend is goed herkenbaar beschikbaar op de website en in de praktijk van de zorgaanbieder.  Indiening van een klacht geschiedt digitaal, of als nodig schriftelijk, via een klachtenformulier beschikbaar op de website van het KNGF (www.defysiotherapeut.com) of in de praktijk van de zorgaanbieder.

Artikel 5.
De cliënt of zijn vertegenwoordiger kan ook contact opnemen met de
klachtenfunctionaris  alvorens een klacht schriftelijk wordt ingediend. Het verzoek hiertoe wordt ingediend bij het secretariaat van het KNGF en binnen een termijn van twee werkweken wordt hierop gereageerd door de klachtenfunctionaris.  

Artikel 6.
Iedere cliënt van een aangesloten aanbieder van zorg, of een vertegenwoordiger van deze cliënt, kan een klacht indienen.

Artikel 7.
Een klacht wordt alleen in behandeling genomen als het klachtenformulier op alle relevante onderdelen is ingevuld. Indien het klachtenformulier niet is gebruikt of onvolledig is ingevuld, zal de klachtenfunctionaris of het  secretariaat de cliënt of zijn vertegenwoordiger hierop wijzen.  

Proces en afhandeling klachtbehandeling

 

Artikel 8            
Indien nodig wordt een machtiging van de cliënt gevraagd om de relevante medische gegevens met betrekking tot de gedraging bij de desbetreffende aanbieder van zorg op te vragen. 

Artikel 9.
Na registratie van de klacht door het secretariaat, worden de indiener, de zorgaanbieder en de klachtenfunctionaris  geïnformeerd over de registratie met daaraan gekoppeld de vraag om de klacht onderling te bespreken. Dit met de intentie om de klacht op te lossen. 

Artikel 10.
De klachtenfunctionaris zal uiterlijk twee weken na registratie van de klacht informeren naar de stand van zaken in het gesprek tussen cliënt en zorgaanbieder en beoordelen of verdere interventie door de klachtenfunctionaris  zinvol is. Een interventie van de klachtfunctionaris is gericht op een bevredigende  oplossing van de klacht.

Artikel 11.
Uiterlijk binnen zes weken na registratie van de klacht ontvangt klager een schriftelijke mededeling van de zorgaanbieder waarin met redenen omkleed is aangegeven tot welk oordeel het onderzoek van de klacht heeft geleid. De zorgaanbieder geeft daarbij aan welke beslissingen hij heeft genomen  en binnen welke termijn maatregelen waartoe is besloten zullen zijn gerealiseerd. De klachtenfunctionaris ontvangt bovengenoemde mededeling van de zorgaanbieder eveneens.

Artikel 12.         
Indien het vereiste zorgvuldige onderzoek van een klacht daartoe naar het oordeel van de zorgaanbieder nodig is, kan de zorgaanbieder de in artikel 12 genoemde termijn met ten hoogste vier weken verlengen. De zorgaanbieder doet daarvan voor het verstrijken van de termijn schriftelijk mededeling aan klager en de klachtenfunctionaris.

Dit Reglement Klachtafhandeling Fysiotherapie is overeengekomen tussen het KNGF en Zorgbelang Nederland op 15 december 2016.

 

Informatie voor patiënten


Op www.defysiotherapeut.com staat informatie en formulieren voor de patiënten om een klacht of geschil in te dienen. U kunt telefonisch contact opnemen met een klachtenfunctionaris voor advies en ondersteuning bij het indienen van een klacht. Uw patiënt kan hiervoor contact opnemen met KNGF Ledenvoorlichting.

Fysiotherapie Rob Mars in Schagen:

Specialist in de behandeling van rugklachten, reumatische aandoeningen en artrose. 

Contact


Fysiotherapie Rob Mars
Harmenkaag 9
1741 LA Schagen

routebeschrijving

Tel.: 0224-214852
E-mail : info@fysiotherapierobmars.nl

FacebookTwitterLinkedInInstagram

Specialisaties


Rugklachten | Medical taping | Dry Needling |[noImage|Enkelklachten |Knieklacht  | echografie | high power lasertherapie

 

Overig


Privacy verklaring |

Fysiotherapie Schagen | Fysiotherapeut Schagen |

fysio Schagen

Veel gestelde vragen


Welke aandoeningen behandelt Fysiotherapie Rob Mars in Schagen?

Mogelijkheden sportfysiotherapie in Schagen?

Wat zijn de tarieven en vergoedingen?

Openingstijden 's avonds Fysiotherapie Rob Mars, Schagen?

Copyright 2025 - Fysiotherapie Rob Mars Schagen
Inloggen | Ziber Website | Design by Codesign